A Technika érdekessége és értelme!!

Az áram olyan mint az élet, gyorsan halad és ha nem vigyázol megráz.......

Ennek a berendezésnek a megépítése nem nagy idő igényt von maga után, de a beszerelése a motorkerékpárba az bizony tökölős munka. A berendzést össze kell hangolni a motor fordulatszámával, de nekem majd a látható videó végén, ez egy fázis eltolódással sikerült. Hisz a fordulatszám utolsó 1000, 2000 fordulatánál már rég világít a berendezésünk, de mikor a gázt vissza engedejük akkor a mechanikus fordulatszám mérő mutatója csak picit későb esik vissza. Ebből következik, hogy ennek a fordulatszám mérőnek nagy a mechanikus vesztesége így a gáz vissza vétele után már kialszik a berendezés, de még a fordulat csak a gáz vissza vétele és a berendezés kialvása után csökken.


1.= Az alkatrészek beszerzése:

-kábel beszerzése (lehetőleg 2 színű a jól átláthatóság kedvéért)

-1db nyomógomb kapcsoló (12V-os hálózaton működjön)

-1db 2x21W-os irány jelző relé (3 kivezetésű)

-3db 12V-os led vagy 1db 40W-os izzó ,ehez a ledekhez tartozó panel vagy izzóhoz foglalat+piros foncsor, hogy csinibb legyen a berendezés

-feszültség forrás

2.= A berendezés megépítésének menente:

1: Kezdjük a legegyszerűbbel a kábeleket ráforrasztjuk a nyomó gomb kapcsoló 2 kivezetésére. lásd: (a kábelek színe és a polarításhoz felcserélhető)

kep025.jpg

2: A ledek megépítése: párhuzamosan kötünk 3 db 12V-os ledet, vagy 3db 220V-os ledet de mind egyik led elé 3db 1kohmos ellenállást. Izzó esetén a foglalat 2 kivezetése tökéletes a működés céljához. lásd:

nevtelen.png-----------> kep022.jpg

Piros prizmába foglalt ledek!

3: A relé és a fényforrás összekötése: a relé pozitív pólusához kötjük a ledes áramkörünk azon szakaszát melyen az ellenállások vannak és a ledes hálózatunk negatív végét a relé negatív pólusához kötjük.lásd:

kep026.jpg

4. A kapcsoló bekötése az áramkörbe: a kapcsolóra forrasztott megfelelő kábel szín kerül a relé pozitív sarkára , s másik felel pedig a feszültség forrás pozitívjára. A relé negatívjáról is kell egy vezetéket hozznunk a feszültség forrás negatívjához. lásd a háózat működését:

http://www.youtube.com/watch?v=BvgvZyCIxaw

Az áram folyik a feszültség forrás pozitívja felől a kapcsolón keresztül a relé pozitívjába onnan a led hálózat pozitívjához majd ozon keresztül a negatív oldalon vissza folyik a relé negatívjába és onnan egy bekötött vezetékkel a feszültség forrás negítívjába, így záródik az áramkör és működik.

5. A berendezés beszerelése: a kapcsoló 1szabad kábel végét rákötjük a motorkerékpár aksijának pozitívjára és az áramkör végét jelző kábel véget az aksi negatívjára vagy letesteljük valahol a vázon, majd az alkatrészeket elhelyezük a motorkerékpáron úgy , hogy ne legyenek útba sehol sem. Aztán a gáz karra egy aba bilincset rögzítünk és az fölé pedig  a nyomógomb kapcsolót, hogy míg a gázt mi meghúzzuk az aba bilincs pedig megnyomja a kapcsolót és az pedig zárja az áramkört.lásd:

http://www.youtube.com/watch?v=XPtwrSpprPs

Tipp: az aba bilincs elehelyezése a gázkaron úgy történjen, hogy nézd meg melyik az a fordulat amelyre beakarod állítani a berendezést és ott húzd meg a bilincset. Apropó : a kapcsolót jól rögzísd!

Megjegyzés: ha fázis eltolódás lesz ne kísérletezzetek vele mert nem tudtuk mit csinálni ekkor, ő így fog működni de ez nem baj mert kis 50, 80, 125, 250 ccm motoroknál azért letiltanak a gépek  nagy fordulatnál és az utolsó fordulatokat is csak akkor használja ki ha már meg van buzerálva a gépezet!






Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 1
Heti: 4
Havi: 9
Össz.: 8 591

Látogatottság növelés
Oldal: A Motor túlpörgésének elektromos jelző berendezése
A Technika érdekessége és értelme!! - © 2008 - 2024 - vastag.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »